Instagram
måndag 11 februari 2019

För stor för bebisstol

Det slog mig häromdagen när jag pratade med en kollega att Alvar nog börjar bli för stor för sin vanliga bygelstol. Dels så känns det dumt att vi måste spänna fast honom i den då han annars riskerar att ramla ur den och dels så börjar han bli rätt tung att lyfta i och ur den hela tiden. 
Så någon praktisk stol som han själv kan klättra upp i helt enkelt. Då är det ju direkt Stokkes tripp trapp som tanken faller på. 
Jag var ju inte direkt sugen på att köpa en ny, det gör vi helst aldrig. Känns ytterst onödigt att spendera över tusenlappen när man vet att det förmodligen står flera stycken som inte längre används hemma hos någon annan. 
Så vi kollade lite på blocket, men innan vi slog till där bad jag Skejtaren lägga ut en fråga på sin facebooksida om någon hade en de ville bli av med. 
och bara några minuter senare var det fixat, till priset av en liten donation till barncanserfonden. 
 Jag gillar patinan på den nen tanken är att nog ändå att måla om den. Alvar var helnöjd med hela grejen iaf och tränade hårt på att gå upp och ned själv vilket han klarade väldigt bra. 

Men fasen vad nöjd jag blir när vi kan shoppa såhär miljövänligt alltså. Att köpa nytt är ofta så himla onödigt och denna stolen har historia och känsla, vilket är mycket bättre än nyproduktion alla dagar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins