Instagram
fredag 1 december 2017

Klädshopping på Lidl

Innan jag var och träffade mammagruppen igår så var jag på Lidl (som praktiskt nog ligger vägg i vägg med mitt BVC där vi skulle ses) och just igår började de sälja barnkläder. Jag har tidigare haft fördomar om Lidl, faktiskt, och det baserar jag mest på egna erfarenheter då jag ofta upplevde butikerna som röriga, smutsiga och med ett rätt skumt sortiment som jag inte riktigt var överens med. 
Men det har verkligen hänt något. Numera tycker jag det är toppen och rätt roligt dessutom när de får in så random grejer titt som tätt (och inte alls rörigt och smutsigt längre heller). De kan liksom lika väl ha värmepumpar och verktyg som leksaker och mammakläder.. Det är lite av en överraskning varje gång, och det är ju rätt festligt. 
Men ja, angående barnkläderna. De brukar försvinna ganska snabbt, och jag är inte den som hänger på låset för att shoppa billigt (jag är den som shoppar på nätet för att slippa hysterin, alla gånger), men nu var jag ändå i närheten och hysterin hade inte satt igång ännu utan jag kunde i lugn och ro plocka på mig rätt många plagg. 
 Som denna tröjan till exempel, hur söt som helst! Jag köpte flera plagg men ganska många i större storlekar då han ju växer lite väl fort, så de andra får ni kanske se lite längre fram när de faktiskt passar.. Men jag rekommenderar verkligen deras barnkläder, de är jättemjuka, ekologiska och till ett bra pris. 

Sen mammagruppen känner jag nog är lite privat egentligen, men en sak som är lite roligt är att det visade sig att jag delat rum på BB med ena mamman i min grupp. Bara i några timmar förvisso, och vi pratade inte så mycket utan det var nog mest Skejtaren (som är den sociale av oss två) som pratade lite med hennes sambo och sen vill man ju vara lite i sin bubbla där liksom. 
Men ändå, så litet Malmö är ibland :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins