Instagram
söndag 18 juni 2017

Sommarkänsla och normal hjärnaktivitet

Det krävs inte så mycket mer än lite ledighet för att hjärnan ska återfinna sin balans känner jag. Efter att ha varit sådär trött och grötig i huvudet känner jag nu att jag börjar återvända och kan tänka som en normal människa, speciellt första halvan av dagen :)

Igår passade vi på att umgås lite med vänner och hänga i solen, ett bra vis att fira min ledighet och Islands Nationaldag! Både Skejtaren och jag hade vänner som skulle till Folkets Park och gå på konsert så vi kom helt enkelt dit först och satte oss på en solig plätt utanför konsertområdet så att alla sällskap kunde hitta till samma plats och hänga lite innan de gick in och lyssnade på Kapten Röd. Skejtaren och jag valde att inte gå in på konserten alls, dels vet jag inte vem Kapten röd är, även om jag uppskattar genren så kändes det då ganska onödigt. Dessutom är jag för tillfället inte byggd för att sitta på marken för länge, och har ingen lust att stå och trängas i en folksamling (där folk dessutom kan vara ganska berusade och jag har ju inte privilegiet att joina dem i mitt tillstånd..). 
Så vi hängde en stund, fikade på jordgubbar och jag kämpade med en china box (kan inte äta så stora portioner nu så den kunde jag äta under hela dagen, ekonomiskt nog!) tills skuggan hade lagt sig över vår filt och vi körde hem till stugan igen. 

Väl hemma kunde jag vila kroppen som var öm av marksittandet och skejtaren lekte Ernst och hängde upp både det ena och det andra på väggar och tak.
 Måste visa det i ett senare inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins