Instagram
torsdag 29 juni 2017

Second hand shopping

Jag var på myrorna en sväng häromdagen, och kom hem med en hel del fina grejer! Jag tänkte egentligen kika mest på porslin, då jag vill ha lite nya tallrikar till stugan, men det blev inte så alls. Istället snöade jag in mig på något annat väldigt aktuellt.
Bebiskläder!
 Den lilla kofferten köpte jag också, det är alltid bra att ha. Speciellt för 25 kr... 
Det är riktigt kul att handla bebiskläder på second hand. Dels kan man verkligen hitta vad som helst, och till en bråkdel av priset. En hel del av de små kläderna jag köpt använda är just i de minsta storlekarna, eftersom bebis ändå kommer växa ur dem jättesnabbt.. Det är ju väldigt trist att spendera massor av pengar på plagg som knappt hinner användas. 
och det är så fina grejer man kan hitta! Blir helt lycklig av vissa plagg. 
 Ibland hittar man dessutom lite guldkorn, där lappen sitter kvar. Som tröjan med musse pigg ovan. 
Alla plagg kostade 25kr-35kr... så det var inga mängder som spenderades måste jag säga :)
Jag hittade dessutom även något till mig själv. En top som verkligen andas 90 tal med mönster som var poppis när jag var barn. Toppen är från Monki och fastän den är i XS så täckte den både mage och bröst (fastän den kanske inte täckte brösten riktigt så mycket jag hade velat..). XS har jag ju inte ens i vanliga fall.. 
I alla fall så kändes den praktisk att ha även efter att Bebis är ute då det är lite easy access till boobsen, vilket passar bra om jag kan amma. 
Böcker brukar jag i stort sett alltid köpa på second hand. På myrorna kostar de ofta tio kronor stycket. och jag vill gärna att Bebis ska ha mycket att välja på när det gäller litteratur. Förhoppningsvis gillar hen att läsa precis lika mycket som sin mamma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins