Instagram
måndag 19 juni 2017

Att investera i en kudde?

Jag känner ju ändå att jag har en väldigt bra graviditet, den har inte stört mig så värst och trots att det känns lite här och var såklart så finns det ju de som har det betydligt värre, så jag vill absolut inte klaga. Något jag dock börjat känna av en del nu är problemet med att ligga ned.. Jag vill ju gärna ligga ned och vila ganska regelbundet, men att bli bekväm i den positionen är inte så lätt alla gånger. 
Det kräver ofta i stort sett alla kuddar som finns i närheten..
Några under huvudet, någon under magen, någon mellan benen, eventuellt någon bakom svanken också.. (sen så fort jag lagt mig till rätta måste jag oftast resa mig igen för att gå på toaletten..). 
Så jag funderar lite på att investera i en kudde. 
En sån här har jag tittat på; en BBhugme, som ser ut som en stor falukorv :)
Tydligen ska den vara bra både till den gravida kvinnan och sen som amningskudde när barnet väl är ute. Jag har dock inte kollat runt efter någon annan kudde som hade kunnat vara bättre faktiskt utan fastnade lite snabbt för denna då den var fin i färgen och verkade praktisk.. Jag tänker också som så att vi ju inte spenderat några direkta tusenlappar på varken barnvagn, babyskydd, spjälsängar eller något alls då vi fått allt av syskon och då kanske det är värt att unna sig en sådan sak. 
Trodde liksom aldrig riktigt att jag skulle spendera femtonhundra kronor på en kudde 🙈

Har ni någon erfarenhet av den här eller någon annan bra kudde? 


1 kommentar:

  1. Kan rekommendera Doomoo, köpte en när jag var gravid......håller med det känns dyrt för en kudde men sååååå värt pengarna. Sov så mycket bättre med den☺

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins