Instagram
måndag 30 mars 2015

Svettiga selfies och min utmaning

Jag våndades lite idag. Jag våndades eftersom jag skulle på ett pass jag starkt misstänkte att jag inte skulle gilla, ett timmeslångt konditionspass, och denna islänning gillar inte att träna kondis.. denna islänning har inget direkt flås, har aldrig haft det och bävar alltid innan jag ska ge mig på något sådant. 
Och då kan man ju fråga sig varför jag ska göra det när jag inte vill? Jo, det är en del av en utmaning som Nordic Wellness haft under mars månad att man skulle prova sex olika sorters pass och få en gratis timme med personlig tränare, eller ett fystest. Och jag brukar inte vara den som avslutar det jag påbörjar så jag vill verkligen klara utmaningen och kamma hem mitt pris. 
Men det roligaste är ju att jag fortfarande lever. 
Trots en hel timme av intensiv, explosiv konditionsträning. 
Jag dog inte. 
och titta titta titta, jag anar lite muskler! 
 Det är ju rätt coolt i sig. Sen att de bytt koreografi sedan jag provade passet tidigare var alldeles utmärkt för det blev mindre hopp och studs (inte menat att det var lite, trodde mitt hjärta skulle dunka ut ur bröstet emellanåt) och en hel del styrketräning och explosiv träning också. 
Och fasen så mycket jävlar anamma. 
Så imorgon är sista dagen på utmaningen, och dagen då jag kommer avsluta det jag påbörjat. 
Men nu är det dags att fixa lite mat, dricka upp mitt protein och fortsätta njuta av en härlig måndagskväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins