Instagram
torsdag 24 april 2014

Milano del 3: Maten. (OMG! MATEN!)

 Som många av er vet sedan innan så är jag ett matvrak. Jag älskar att äta! Speciellt italienskt. Pasta, pizza, mozzarella... och rätt vin till det får mig att hamna i mitt happy place. Så under hela denna weekend befann jag mig i mitt happy place. Man kanske till och med kan säga att Italien är mitt happy place. Det är där jag är som lyckligast och hittar den bästa maten att äta. Rätten ovan är en canneloni, en grej jag brukar göra hemma och därför är det roligt att smaka den på restaurang, för att se om min är godare liksom (vilket den oftast är, i alla fall i sverige.. kan jag tycka). 
 Men min allra bästaste rätt är spagetti vongole. Sist jag var i italien åt jag denna rätt nästan varje dag.    Denna gång blev det två gånger (på tre dagar..) och jag slutade när jag var på topp kan man väl säga. Den första smakade inte som jag väntade mig, men den andra var riktigt bra. Så jag åt inga fler eftersom jag ville leva på minnet av den riktigt goda pastan. Sen ska jag ju lära mig att göra det själv, för attans vad gott det är!
Något som var väldigt angenämt var alla små rätter som plötsligt dök upp utan kostnad när man beställde vin. Istället för ett gäng chilinötter eller något kom små mackor, kex, skinkbitar, oliver, chips... ja, you name it. 
och det faktum att man köpte en flaska vin eller bubbel för en hundralapp (mer eller mindre) på restaurangen gjorde inte saken sämre. Faktum är att vi nog var salongsberusade i stort sett hela resan.

Men ja. 
Så hade jag kunnat gå igenom livet. 
Salongsberusad och mätt på spagetti. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins