Instagram
söndag 6 april 2014

Att göra svågertorp på en söndag...

...det är ingenting jag rekommenderar. 
Speciellt inte dagen efter en väldigt trevlig girls night när man mår lite som man förtjänar.

Men då jag inte fått så mycket gjort i helgen som jag velat var det bara att ta sig ut i mängden. Först Bauhaus för att hämta upp en färgburk till köksluckorna då den andra börjar ta slut. Väl framme kommer jag på att jag inte riktigt minns vilken sorts färg jag har hemma... men jo det är väl klart jag vet, så jag tar med mig en och är nöjd att jag till och med kom ihåg att köpa ett färgtråg då jag glömt det de senaste tio gångerna.

next stop: Biltema. Mannen i mitt liv vill ha putsdukar till bilen. Oh My Lord vad det är tråkigt med bilgrejer! Lukten av olja och gummi i hela butiken hjälper inte min huvudvärk alls utan lägger till lite illamående för att spexa till dagen lite. Snabbt ut, köper med mig en bubbelvatten på vägen ut som smakar sötsliskig päronsaft. 
Oh yes 
nu börjar Iris bli gnällig. 

Next stop: Ikea. 
why oh why faller man i den fällan att göra Ikea på en söndag? Det myllrar av människor och jag som bara vill ha en sketen liten tygbit till balkongen vill gärna springa och gena lite i gångarna. Men det är lite svårt när folk går jättelångsamt och plötsligt stannar upp i tid och otid för att bara stå och blockera hela gången. SUCK!
Till slut hittar vi ett utsällningsexemplar av ett vindskydd som jag inte alls tänkte köpa men som var mycket bättre än det jag tänkt mig. Hittar det dock ingenstans att plocka med mig och enligt appen finns där inga på lager. 
Suck. 

Då skulle vi egentligen ta oss in i textilavdelningen igen. 
Men nä. Nu skiter vi i detta och kommer tillbaka på en onsdag för nu vill jag inte mer. 

Istället blev det burgerking och godis. 

Och nedan ser ni hur det gick med färgen. 
åt skogen. Jag måste tillbaks till svågertorp igen. 

1 kommentar:

mitten

Senaste pins