Instagram
lördag 9 januari 2016

Nyttig kaffedrink med bara tre ingredienser

Okej, här ska ni få ett tips som kan få er att ramla av stolen av lycka. Detta är en Kaffedrink, eller Proteindrink med kaffe är det kanske men jag tycker kaffedrink låter bättre trots att det kanske indikerar att där är alkohol i vilket där inte är (fast man kan säkert slänga i en skvätt Baileys eller Kahlúa om man är sugen på det). 
Denna är alltså helt nyttig, sjukt god, fullproppad med både vitaminer, kalcium och protein. 
Bättre blir det inte eller hur?

Såhär gör du:
 Först och främst måste vi förbereda lite. Brygg lite starkt kaffe, jag gjorde sex koppar med nio mått för att få lite sting i det. Kaffet ska sedan svalna helt för att sedan frysas till isbitar. Gör många, så har du till flera drinkar framöver :)
 Sen är det bara att börja mixa. Släng ned några bitar kaffeis i en mixer, jag tog fyra här. 
 Häll sen på lite osötad mandeldryck, ett tips är att utgå ifrån glaset du ska använda och ta den mängden, ca 5 dl. (Vanlig mjölk fungerar precis lika bra, ska jag göra den till skejtaren som är nötallergiker så blir det vanlig mjölk, men jag vill gärna undvika allt för mycket mjölkprodukter pga min mage som lätt svullnar). 
 Ta sen en skopa Nutramino Protein i smaken Stracciatella Deluxe. Denna köpte jag på Nordic Wellness, men finns även på nätet lite varstans, bland annat här. Den kostar 149 kr och jag lovar att det är värt varenda krona om inte mer. Om ni är vana vid proteinpulver så vet ni att de ofta kan vara ganska sträva och pulvriga, men denna är inte det alls och på egen hand med bara mjölk smakar den milkshake, den är alltså sjukt god. 
Sen är det bara att mixa, hälla upp på ett fint glas och njuta. 
Jag har druckit denna mitt på dagen, efter träning, på morgonen... funkar när som helst förutom kanske sent på kvällen när kaffe inte är det bästa. 
Tre ingredienser, inget krångel och fantastisk smak. 
Jag är helt såld. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins