Instagram
torsdag 14 januari 2016

Ikea goes lantligt

Det finns lite nyheter som Ikea kommer börja sälja i februari, lite nyheter som lutar åt det lantliga hållet. Enligt deras pressrelease så har de ett Shaker-inspirerat kök, och det kanske det är men jag måste villigt erkänna att jag inte vet vad shaker inspirerad innebär utan att googla det.. för mig känns det helt enkelt lantligt. Industriellt, trärent, skira blommiga tyger och en styling som känns som tagen ur ett falurött hus med vita knutar, där ägarna tar häst och vagn in till byn för att byta sina gårdsägg mot matvaror. 
Ingenting som passar i en femtiotalslägenhet som min tyvärr, men det var väldigt fint, dessutom kan man ju plocka lite delar här och där och göra det till sitt eget. 
 Som Falsterbo här, både hyllan och krokarna med list ovanför. Jag hade gärna haft dem någonstans, har dock ingen aning om var.. men riktigt fina var de. 
 Köksfronterna heter Torhamn och är riktigt härliga. Vill man inte ha ett helt kök i denna trärena form  (ett kök får ju gärna vara "trendigt" i många år, och trärent kan försvinna inom några år även om jag tror det håller sig i ett bra tag till..) så kan man ju fixa ett hyllsystem som på bilden ovan som faktiskt kan stå var som helst. 
 Riktigt snygga handtag dessutom. 

Alla bilder från Ikea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins