Instagram
onsdag 27 januari 2016

Några svamliga tankar om att hålla tider

Idag får jag lön.. känner lite för att springa hela vägen till Böddi för att se om han kan fixa till frissan lite. Finns inget som piggar upp så mycket som nyklippt hår som har en och samma färg (eller i alla fall brist på utväxt). Helst hade jag nog velat boka tid att fixa både ögonfransar och naglar också. Skönt att slippa hålla på själv med nagellack som bara skavs av efter en dag ändå.. 
Men jag har en grej som tar emot. Jag tycker inte alls om att boka tider. Med Böddi kommer jag runt det lite.. oftast skickar jag ett sms eller ett meddelande på Facebook så slipper jag det jobbiga. Men att sitta i telefon och liksom försöka pussla med tider och hela den här: 
"hmmm.. hur har du det den femte efter klockan fyra? Nej okej så det fungerar inte.. Nej jag kan tyvärr inte klockan tio på en onsdag jag jobbar då.. men hur låter en lördag i mars?"
Ni känner igen det va? Jag vet, ingen gillar grejen, men jag tål det inte. 
Sen måste man hålla reda på tiderna också.. jag litar liksom inte riktigt på att jag ska komma ihåg allt för många möten och tider, även om jag alltid skriver upp allt i telefonen och sällan missar något på grund av det. 
En bild från när jag sist var hyfsat nyfriserad.
 Jag förstår inte hur folk orkar.. Så jag fortsätter lacka mina naglar själv och dra på mascara varje morgon (okej den biten är kanske inte jättesvår, men det är fint med fejkfransar) och snart får jag nog dra iväg ett sms till Böddi för att slippa svamla mig fram till en lördag i mars. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins