Instagram
fredag 8 januari 2016

En kort men produktiv arbetsdag

Idag var en sån där fredag när vi slutade redan vid lunch. Det innebär förvisso att vi är uppe rätt tidigt, men i dessa tider är det guld värt att ha en arbetsdag som slutar när det fortfarande är ljust ute. Det är rätt sällan det händer annars. 
Men lite hann vi med att fixa i alla fall. Den bästa prestationen var den här snygge snögubben :)
 Har velat göra en upp och nedvänd snögubbe i flera år, men i skåne har vi ju inte sådär jättemånga dagar med snö, och att dessutom få till kramsnö händer inte så ofta. 
Därför var det jag som var som ett barn idag! Jag och en kollega rullade och rullade och barnen hjälpte till att hämta pinnar och en näsa (då morötterna var slut fick det bli bra med en banan). 
Den lyckades stå sådär på huvudet i kanske en halvtimme innan den blåste omkull.. Men det är ju alltid något :)
Såhär mörkt men ändå ljust och vackert såg det ut strax efter klockan sex i morse. En toppenbra start på en fredag. 

Nu när vi väl kommit hem är det nog bara chill som står på schemat. Jag har druckit en god kaffedrink (alltså inte med alkohol, men det är liksom ingen smoothie.. men ändå lite.. ni ska få se en annan gång) och så blir det nog en film också. 
om jag lyckas hålla mig vaken då.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins