Instagram
fredag 14 juni 2019

Förisbesök och åldersnoja

Jag har inte jobbat en hel vecka på ett tag nu känner jag. Från två veckor med långhelg och denna veckans vabande så avslutar vi nu veckan med att jag är ledig för att hänga med Alvar till sin förskola nu på förmiddagen. Jag kände under inskolningen att det för mig blev lite fel och jag satt mest i personalrummet den dagen jag var med (skejtaren skötte större delen av inskolningen) så jag fick liksom aldrig en inre bild av hur han är i dessa situationer. Det hela var ju mest en miss i kommunikationen, och vi är supernöjda med förskolan i övrigt, men idag ska jag som sagt hänga med i några timmar och se hur han är och vem han blir när han är där. Kan tipsa er om att göra detsamma faktiskt. Som förskollärare kan jag säga att det är väldigt få föräldrar som gör det egentligen men det är absolut inget konstigt att vilja vara med en dag och se vad ens barn gör, bara prata med personalen och boka en dag som passar. Dessutom är jag lite mer peppad på att se honom in action nu när han är så inne i verksamheten, och har relationer med vuxna och barn. 


Sen väntar en tur till Trelleborg för att fira mitt första syskonbarn som tar studenten och oja sig lite över att det herregud snart är nitton år sedan han föddes och få ytterligare åldersnoja över att det var typ femton år sedan jag själv tog studenten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins