Instagram
måndag 3 juni 2019

Att återta mina glädjeämnen

Jag känner ibland att jag har tappat bort delar av mig själv någonstans på vägen. Det är så många saker som jag hade glädje av förr som jag ägnar betydligt mindre tid åt nu.. och vad gör jag istället? Jag har faktiskt ingen aning, och då förstår jag att det nog inte är lika viktigt. 
Intressen som inredning, matlagning, läsa böcker. Det har liksom tagit ett steg åt sidan. Men jag ska försöka återta dessa grejerna, och jag kunde verkligen känna det när jag stod vid grillen i söndags. 
För vi skulle bara grilla lite, till migsjälv, Skejtaren och Alvar. 


Men då tar jag vad som finns i kylen, vänder champinjoner i vitlök och timjan från trädgården, testar att sätta sötpotatis på spett, steker två sorters halloumi och ett helt gäng sparris (åh vad jag älskar sparris!)



Här är förresten vår tillfälliga lösning för hur man grillar med småbarn. Barngrinden som vi använda förra sommaren inne i stugan har nu flyttat ut så att en liten del av trädgården är avskärmad från Alvar så vi kan förvara lite grejer och ja, grilla. 


Att inreda har jag också tagit tag i lite, mer och mer DIY i stugan och jag har en plan på att lägga lite sånt på youtubekanalen. Sen läser jag ju inte böcker mer direkt, men jag lyssnar istället. Vilket passar mig så himla bra eftersom jag kan lyssna på en bok samtidigt som jag slipar en möbel eller lagar mat. Multitasking ni vet :) 

Har ni något ni brukade göra som ni tappat bort på vägen? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins