Instagram
måndag 10 juni 2019

Blomsterprakten luktar rutten fisk

Trädgården står i full blom just nu och det är mestadels väldigt fint och mysigt, med ett märkligt undantag. Vår alienväxt, även känd som drakkallan. 
Den stinker. 
Jag reagerade när jag skulle sätta ned flamingorna där bredvid (de är solcellsbelysning som är en väldigt tidig födelsedagspresent till mig från svärföräldrarna) och jag la märke till att pistillen på den lilla blomman (syns dåligt men där är två) luktade fisk. Alltså lite dålig fisk, som att om jag hade haft fisk som luktat så hemma så hade jag slängt den.. 
Men det var inte så farligt. Tills den stora växten slog ut i blom och titt som tätt stank det rutten fisk i hela trädgården beroende på hur vinden låg på. 

Så tack men nej tack. Den kapade vi ner. Men resten av trädgården är väldigt härlig och väldoftande! 



Både pioner och rosor har slagit ut och det ser verkligen ut som ren och skär sommar i trädgården. 
och nu luktar det även gott. 
No more fishdoft här inte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins