Instagram
fredag 16 november 2018

Ett lite bättre julbord på en lite bättre torsdag

Igår var jag på årets första julbord, och det var verkligen inte fy skam måste jag säga. Vi drog med Emma till Johan P för att fira henne lite, och nog mycket för att fira varandra överlag och ha en ursäkt att träffas och dricka bubbel och äta skaldjur på en torsdag. 
För det var precis det vi gjorde. 
Bubbel och skaldjur i massor. 
Alltså ni ser fatet.. Det är så vackert. och efter att ha ätit ostron vid några tillfällen förr utan att riktigt förstå tjusningen så tror jag poletten trillade ned för mig igår, då jag nog klämde fem ostron. De var ju  riktigt goda! 
Vi fick även sill (sillen kom först) såklart då det ju var ett julbord. Sen också ost och sån där risgröt med saftsås som ju är jättegod (fastän jag inte riktigt fattar grejen med väldigt mäktig gröt som efterrätt.. men jag är ju inte helt svensk där tänker jag..). 
 Dessa ladys förgyllde kvällen. Lena, Emma, Mathilda till höger och Nicole och Angela till vänster. 

Vi fick till och med komma ner och kika på vinkällaren som de var väldigt stolta över, med all rätt. De hade till och med självlysande bubbel där nere för fyra tusen kronor flaskan... (den köpte vi då inte..). 

och i rimlig tid tog vi oss hemåt då det ändå var torsdag och idag väntar ännu en kursdag för mig och sen tror jag nog en kväll med grillade hamburgare i november. 
Nu kör vi fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins