Instagram
söndag 4 mars 2018

En lördag på vift

Denna helgen är vi gräsänklingar, Alvar och jag. Skejtaren är iväg på gymnastikläger och vi håller stämningarna på hemmaplan under tiden. Under gårdagen var det verkligen en dag på vift, vi lämnade lägenheten innan tio på morgonen och var hemma strax innan nio på kvällen.
Det är ganska länge när man är ett halvår gammal. 
Det startade såhär:
Jag hade en tanke av att det skulle vara supermysigt att låta Alvar sova i sängen när vi ändå var ensamma, jag räknad inte med att den unge herren skulle väcka mig innan klockan åtta genom att göra pruttljud med munnen och lägga sig på min hals. 
Men jodå, det var väl mysigt på sitt sätt. 

Sen tog vi oss ut för att åka buss och tåg, vilket inte är det enklaste kanske när det är så kallat "snökaos" i Sverige.. Så fort det blir mer än tre minusgrader i Malmö så strular tågen, så de stannade inte på alla hållplatser och min väg blev lite längre än vad jag hade tänkt mig. Men men, sånt får man väl räkna med när det är vinter. 
Det var ett mysigt frukostkalas i alla fall. Så fort jag kom dit blev jag nästan barnledig då Alvar skickades runt lite mellan resten av familjen. 
 och medan de stora barnen drog ut för att förstöra det hel orörda snötäcket i trädgården däckade Alvar och sov ruset av sig i soffan. 

 Efter frukostkalasandet drog vi hem till Malin, och hängde där en stund. 
 Så tog vi alla tåget till Malmö igen, och stannade till vid Emporia för att strosa lite samt äta pizzabuffé som Leona var väldigt peppad på (Malin och jag var inte riktigt lika imponerade över att de hade en "caprese" med hushållsost istället för mozzarella 🙄)
 Vi shoppade lite innan det var läge att ta sig hemåt igen. Malin och Leona drabbades av "snökaoset" de med då de plötsligt ställt in alla tåg från Hyllie ännu en gång, så de var nog inte hemma förrän väldigt sent.. Det var en väldigt mysig dag, men jag ska nog inte ut och tåga mer förrän vi har några plusgrader i Malmö. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins