Instagram
onsdag 20 september 2017

En förlängd morgon

Har en sådan morgon där jag knappt kommer upp ur sängen. I skrivande stund har klockan hunnit  bli mer än 11 och jag ligger kvar i morgonrocken, har inte ätit frukost eller gjort något vettigare än att mata och underhålla Alvar. Det är ju en ganska vettig aktivitet förvisso, men det är inte riktigt min grej egentligen att ligga kvar i sängen fram till lunch. 
Det är en sån grej man får ställa om sig till antar jag. 
Ibland måste jag passa på att sova lite extra på förmiddagen, speciellt om jag varit vaken med en lite kinkig bebis någon timme mitt i natten. 
Detta är mitt jobb just nu. 
Nu har jag i alla fall eventuellt en timme eller två när Alvar sover där jag kan få ordning på mig själv. Dock har jag så mycket jag hade velat göra att jag knappt vet var jag ska börja.. Jag har inlägg att skriva, bilder att fota och redigera, en kursbok att läsa, tvätt att tvätta, ett helt hem att städa, en promenad i parken att njuta av och kläder att shoppa. 
Men jo, jag vet nog precis var jag ska börja.  
Prio ett: Ät mat. 
Att passa på att äta är alltid prio. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins