Instagram
tisdag 1 augusti 2017

Vattnet går (dock inte mitt)

Så svettigt denna dagen började. Jag lyckades rensa en halv rabatt innan jag gav upp, lät Skejtaren spola av mig med trädgårdsslangen och la mig i skuggan för att torka. trädgårdsarbetandet går sådär när man är lite flodhästpreggo som jag känns just nu. 
Men att chilla i skuggan är jag bra på. 
Riktigt bra. 
 Nu tog jag dessutom tillfället i akt att börja lyssna på en podd jag hört så mycket om, nämligen "Vattnet går", där man får höra om en massa olika graviditeter och förlossningar helt enkelt vilket känns som en del i min mentala förberedelse inför vad som komma skall. 
Jag lyckades lyssna på ett halvt avsnitt innan jag somnade på solbädden, vilket för övrigt måste vara ett av de skönaste ställena att somna på i stugan. Inte för att det är särskilt mjukt eller så, kan faktiskt vara rätt knöligt.. men att sova ute är en så härlig känsla att den knappt går att beskriva. 
Men ja, jag kan ju tipsa om podden tänker jag, om ni är sugna på att lyssna på förlossningshistorier och sånt som ju faktiskt är ganska spännande även om man inte är preggo. 
Det tycker i alla fall jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins