Instagram
torsdag 10 september 2015

Mitt första kallbad

Skejtaren brukar åka till kallbadhuset ganska ofta och bada bastu och kallbada. Han har flera gånger frågat mig om jag ville med, detsamma gäller Cindhy som försökt övertala mig hur länge som helst men jag har varit lite tveksam.. alltså jag är ju en tvättäkta badkruka som dessutom alltid fryser. 
Kallbad kändes som en dålig idé då helt enkelt.
 Men igår stack skejtaren och jag till det nya badhuset i Hyllie här i Malmö och betalade en extra slant för att komma upp på relaxavdelningen. Bland de olika bastusorterna och bubbelpoolerna fans just en liten liten djup bassäng med iskallt vatten. Så efter att ha simmat några längder för att få lite motion tog vi oss till bastun, och när värmen gjorde det svårt att andas gick vi ut och med lite jävlar anamma tog jag mig ned i det iskalla vattnet utan större bekymmer. 
Det var ju inte så farligt. 
Kallt som fasen, javisst, men inte farligt. 
Dessutom väldigt skönt efteråt. Så vi hängde kvar och bastade och badade i ett tag till. 
De hade också en uppvärmd bubbelpool utomhus under öppen himmel. 
Dit vill jag när det snöar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins