Instagram
tisdag 15 september 2015

Inspiration uppåt väggarna

I den senaste katalogen från Ellos hittade jag en sovrumsbild som tilltalade mig. Det var någonting med känslan och färgsättningen som kändes lite inspirerande. Men inte helt relevant just nu eftersom vi håller på med vardagsrummet för tillfället.. Så för att den inte ska falla i glömska så tejpade jag upp den på väggen i sovrummet. 
och plötsligt behövde jag mer och mer tejp.. 
 För plötsligt kändes det självklart att även ha en fjäder på väggen, det bidrar ju till känslan jag vill att sovrummet ska ha så småningom. 
Lättsam, lugn och rofylld. 
 Några träkulor på ett mintgrönt lädersnöre hamnade också där. Mest för färgsättningens skull, trärent  känns som att det andas skandinavisk inredning och jag är lite svag för den. 
 Så en bild på mig som jag skrev ut och var missnöjd med färgerna. Men känslan är rätt. Lyckas vi fånga känslan av att stå i grekland och titta ut över solen som går ned över havet så har vi verkligen lyckats helt. För det är just så jag vill ha det. 
Som en fristad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins