Instagram
lördag 4 april 2015

Vårvärme och Barcelona Zoo

Vi är framme. Igår runt midnatt var vi framme på hotellet, trötta som sengångare och så lyckliga att äntligen vara framme på vår första gemensamma resa (Köpenhamn må vara ett annat land, men bor man i Malmö så räknas det inte!). Vi sov lite dåligt båda två, men det var så skönt ändå att vakna till denna stad. Vi bor riktigt bra, nära till både sevärdheter och vattnet. 
Vi började dagen med att hitta en restaurang med frukost, och så promenerade vi helt enkelt bara lite och hamnade vid marinan, tittade på båtar (eller yachter kanske det var, jäklar i min lilla låda vilka båtar det finns!) och så pausade vi lite då och då på någon restaurang för att kolla kartan, dricka lite vin och vila fötterna lite. 
Efter en kik på kartan kom vi på att vi bodde rätt nära Barcelona Zoo. Så det fick vi ju kolla in!
 och jag lovar att jag nästan studsade lite när vi kom in där då det första vi såg var just flamingos.. massor av flamingos.. och de är så fiiiina!
 och så löd resten av dagen, jag hoppade lite och oooade och hejade på djur som var så fina att de borde få hänga med hem till nya lägenheten samtidigt som jag titt som tätt fick ducka för alla duvor som tvunget skulle flaxa helt nära mitt huvud. 
 En riktigt välspenderad lördag måste jag säga. Vi gick runt på Zoo tills fötterna värkte och vi båda kände att det nog var dags för mat. Då gick vi vidare mot triumph bågen ni ser bakom skejtaren på bilden nedan. 
 Så hittade vi en restaurang där jag kunde äta bläckfisk, skejtaren fick pizza, jag fick cava och han tog öl. framför allt var det så skönt att få vila fötterna lite, jag har nya skor och ergonomiska som de är så är de trots allt nya och fötterna brukar protestera lite då..
Så nu är vi tillbaks på hotellrummet. Smuttar lite cava, vilar fötterna och planerar kvällens eskapader. 
Tapas känns som en riktigt bra idé. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins