Instagram
onsdag 1 april 2015

Nostalgisk bohemisk påskkärring

Denna bilden tog jag för två år sedan, när det var påskfest på jobbet och jag klädde mig som en lite mer bohemisk påskkärring (keepin it real liksom, det är den enda sortens kärring jag är villig att vara än sålänge..) och idag är det dags igen. Det är intressant att titta tillbaka på hur livet förändrats sedan dess. Bara det att jag flyttat två gånger (och snart en tredje) på två år, lämnat ett gammalt liv bakom mig och startat ett nytt kapitel som är så mycket mer ärligt då jag inte längre försöker intala mig själv att upprätthålla någon fasad. 
Numera är jag mer frispråkig, mer modig, inte längre konfliksträdd och framför allt fullt medveten om mitt eget värde och min egen kapacitet att stå på egna ben. 
Tänk vad två år kan göra med en..
Kanske lite mycket djupa tankar en onsdagmorgon innan klockan slagit sju, men så blir det ibland. 
Idag är det påskfest,
 och denna bohemiska påskkärring känner sig lyckligt lottad att livet verkar styra i helt rätt riktning. 
(Och dessutom planerar hon att inte flytta på lääänge efter den sista flytten i maj). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins