Instagram
tisdag 21 april 2015

En start i solen

Våren är här. Den kom på riktigt nu. Jag har i helgen kunnat spendera hela morgnar i bikini på en riktigt solig balkong dit varken vind eller skugga hittar (förrän efter några timmar i alla fall). I dag fick jag ytterligare en sådan morgon. 
 Idag ska jag till skolan om någon timme. Men inför det har jag lite studietid, och med tanke på att jag studerar mestadels på kvällstid så finns det lite utrymme att ta det i min egen takt denna morgonen. Som idag vaknade jag tidigt, innan sju faktiskt, eftersom jag verkligen kan njuta av att dagen blir så lång som möjligt, speciellt när man väcks av att solen skiner in genom gardinerna. 
En promenad på strax över sju kilometer till och runt Pildammsparken som jag snart ska bo granne med var nog den bästa starten på dagen, och nu när jag väl är hemma kan jag sitta på balkongen (med spf 30.. blekfisens självklara val) och läsa lite innan jag beger mig iväg på några timmars lektion, föreläsning och redovisning. 
Det är verkligen en lyx när man kan planera sin tid på detta viset. 
och såhär såg blekfisen ut på promenaden. Med två rosa tröjor som jag litegrann ångrar färgvalet på var gång jag tar dem på mig (varför väljer jag alltid rosa när jag inte riktigt gillar rosa?) och ett rosa kattplåster på en stackars tumme som fick lite stryk när vitlöken skulle hackas igår. 

Nä. Tillbaka till studierna nu då. 
Hoppas att solen skiner på dig!

1 kommentar:

  1. Härligt med långpromenader! Eller powerwalks. Det är min grej det :)

    Solen skiner här i nordöstra Skåne med, sååå härligt!!
    Kram Jonna

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins