Instagram
tisdag 3 september 2019

En sprayad flamingo

I söndags var vi i stugan en snabb vända för att fixa lite. Jag passade på att göra ett snabbt sprayprojekt och tacksamt nog hann jag precis innan regnet började dugga på oss. 

Detta är flamingon (köpt på Lidl) som har stått ute i ett tag och blivit lite väderbiten. Den behövde lite kärlek helt enkelt :) 

 Så den fick bli ståtligt guldfärgad istället och ser nu mer ut som en skulptur. 


Jag sprayade den med några lager klarlack i slutet så det blir spännande att se hur färgen står sig utomhus.. har aldrig sprayat något som ska klara av väder och vind så det kan bli total pannkaka av det. 

Kan ta en bild på den lite senare när den står där den ska, i en lite finare del av trädgården. Som sagt började det dugga lite i slutet och jag såg framför mig hur färgen skulle typ smälta av den stackars flamingon så den fick snabbt flytta in och torka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins