Instagram
måndag 1 oktober 2018

Utmaning! - Rensa ut handväskan!

Det är ny månad, och nu har jag mer och mer ett sug efter att rensa ut här hemma. Jag vill rensa, köpa nytt och göra om! Men ja det bästa sättet att starta förändringsarbetet är att rensa ut och slänga. 
Vetskapen att jag rensat ut en del av mitt hem gör mig lite lättare i sinnet helt enkelt. 
Därför vill jag tipsa om ett område som faktiskt inte är så svårrensat men som kommet göra stor skillnad, varje dag. 
Rensa din handväska!

Vet ni hur mycket baciller som hamnar i botten av en handväska? Jag har hört att det är hiskeliga mängder, värre än offentliga toaletter till och med (bara rykten dock). 
i min hade något läckt ut och ett tuggummi mosats så att allehanda prylar var täckta i klibb och smuts, vilket ju är fantastiskt att sticka ned handen i varje dag... 
Här är utgångspunkten i alla fall. 
En väska som behöver rensas, och en plånbok som ska bytas ut. 
Denna plånboken från wish blev det istället nu i ett tag. 
och efter min rensning är den helt tom på kvitton! 
och detta var innehållet i väskan... Det mesta kunde slängas. 
Så vände jag ut och in på väskan och sköljde av insidan ordentligt och hängde den på tork i badrummet. 
Så jäkla enkelt men så jäkla tillfredställande. 
En nystart för handväskan. 

Så jag utmanar er till detta. Ta en stund med er handväska, ni kan fortfarande se på tv (multitasking är  ju det senaste) medan ni skapar lite ro i ert sinne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins