Instagram
måndag 15 oktober 2018

(Anti)Hosttricket

Alltså jag har googlat en massa huskurer mot hosta må ni tro, men jag har inte hittat något vettigt egentligen. Det som känns mest troligt är att jag får vänta ut den och göra det så lindrigt som möjligt under tiden. 
Ett trick som jag brukar tillämpa för att göra det just lite mer hanterbart är att förbereda te i en termos på sängbordet. 
För ni vet hur man drar sig för att gå upp och koka te mitt i natten och därför ligger kvar och hostar lite längre än man egentligen orkar? 
Ja, såhär löser ni det problemet. 
Ligg kvar i sängen, häll upp det varma teet (med honung!) och hoppas att det lindrar lite. 
Det ökar faktiskt på livskvalitén lite när man mår uselt mitt i natten. 


2 kommentarer:

  1. Testa att klyfta en gul lök nästa gång. It works! Sedan jag började göra det så brukar jag få sova på nätterna trots galen hosta.

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Jag har funderat på att göra det faktiskt men har hört att hela rummet luktar lök då haha, så jag har inte vågat. Men jag får nog testa det nästa gång i alla fall! Kram

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins