Instagram
torsdag 18 oktober 2018

Alvars första kräksjuka

Vi blev lite överraskade natten till onsdag av att Alvar vaknade vid ett på natten och gnolade lite med en klagande ton (mycket svårt att beskriva ljudet, han låter liksom som att han berättar något sorgligt på ett främmande språk..) och när jag kom in på rummet så fick jag kalla in skejtaren också för att hjälpa mig då det var kräk i stort sett överallt i sängen.. 
Så välkommen till föräldraskapet, detta är en stor del av det! 
Stackarn höll på flera gånger under natten, till slut satt jag i gungstolen bredvid spjälsängen med honom ömsom sovandes ömsom kräkandes och det är rätt svårt att känna den där lilla kroppen spänna sig och må så dåligt.. 
Men välkommen till föräldraskapet, detta är en stor del av det! 
Tacksamt så lugnade det sig efter ett par timmar, och dagen igår spenderade jag min första VAB med att tvätta allt vi äger (älskar att vi har tvättmaskin i lägenheten!), ta hand om en lite omtumlad älskling, och laga mat som var snäll för magen. 
 I slutet av dagen kändes han som vanligt igen, och jag har en känsla av att jag kommer ha en mycket pigg och livlig ettåring hemma idag att underhålla nu när han är på karantän från föris. 
Men välkommen till föräldraskapet som sagt. Detta är en stor del av det. 
och att underhålla en frisk ettåring är nog den bästa delen av det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins