Instagram
torsdag 13 september 2018

Konstjord andning på en soffdyna

Ja vad gör man då när man spillt rödvin på den jäkla soffan och ska tvätta överdraget och hälften av stoppningen ramlar ur innerkudden? 
 Man suckar högt, det är vad man gör.
och påpekar lite uppgivet att det var inte just detta jag hade tänkt mig just nu.. 

Sen tar man av sig offerkoftan, tar tag i sitt liv och lagar skiten. 
Det var det jag gjorde i alla fall. 
Det var helt ohållbart, både tyget och situationen. Varje gång man tog i kudden blev den mer trasig och mer stoppning riskerade att ramla ut. 
Så jag tog en billig vit gardin som jag hade i gömmorna (jag som aldrig gör mig av med gardiner, här ser ni varför!), nål, tråd och en sax och började tråckla gardinen över kudden. 
Det var ganska skönt för det behövde ju inte bli fint, det behövde bara ske. 
 och snygga sömmar blev det inte. Men det struntar jag i som sagt för det riktiga kuddfodralet ska ju komma på plats över. 
 Så nu har jag en huvudvärk mindre. Och tills dess att jag spiller rödvin på den andra ryggdynan så vet jag hur problemet ska lösas, och förmodligen har jag ytterligare en gardin att klippa i sönder. Så håller soffan i ett bra tag till i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins