Instagram
tisdag 11 september 2018

Kan vi sluta älta valet nu i en stund?

Okej, så det var val och alla sa vad de ville och jag var lite peppad på att valpratet nu skulle vara över på alla kanaler.. men nähäpp. Tji fick jag. Ingen vinner och alla utropar sig till segrare och läget är fortsatt stilla i ett bra tag till. 
Det jag har lite svårt för i det här läget är det eviga ältandet om "vad som kanske kommer hända sen" när vi vet att vi inte vet på ett tag. Det finns bara ett visst antal alternativ och det blir nog ett av dem, att nämna det en gång är ju fine, men nu ska alla journalister diskutera och älta detta med alla och hens moster och få deras input och undra hur de "tror" (med sin kvalificerade gissning?) hur det kommer sluta. 
Allas ältande spelar ingen roll, så kan vi kanske prata om något annat en stund? 
Höstmode? Världsnyheter? Inredningstrender? Något kul som hänt i helgen? 
Men nädå, vi kommer nog älta detta tills de är klara med alla talmansrundor. 
Det är lite tröttsamt. Jag bara säger det. 
Om någon mot förmodan vill veta någonting annat så kan jag säga att jag hängde med denna snubben i helgen. Skejtaren var och tittade på skejttävling så då fick vi lite kvalitetstid. Lite tid att gå på loppis, bygga lego och sånt. 
Denna veckan är Skejtarens sista som föräldraledig, och Alvar skolas fortfarande in på förskolan (det går jättebra för honom!) men med korta dagar denna veckan.
 Nästa vecka börjar allvaret. 
En riktig vardag när ingen är föräldraledig. 
Vuxenpoängen bara väller in. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins