Instagram
onsdag 18 januari 2017

Två bilder från en mörk vardag

Granen är ute, och med ute menar jag ute på balkongen.. för längre än så har den helt enkelt inte kommit.. Vi får ta den vidare till ett lämpligt ställe till helgen helt enkelt men just när jag ville bli av med den hade jag varken såg eller sopsäckar till hands så den fick helt enkelt slängas ut genom närmaste dörr. 
Men den lämnade ett väldigt tomrum efter sig, vilket leder oss till den första bilden. 
Nu står där alltså en lampa och sen ingenting. Jo, stök, men det kan ni ju tänka bort.. Det blev helt enkelt en väldigt tom och intetsägande hörna kvar efter julgranen så det får nog hända något annat där. Dessutom ser lampan lite sne ut? 
Nä, det funkar inte riktigt för mig just nu. Jag får nog börja surfa vidare efter nya lösningar där. 
 Min andra bild för kvällen är den som representerar lite solsken. 
Jag älskar grapefrukt, och den är dessutom väldigt tacksam att fota med sin symmetri och färg, vilket är lite trevligt nu när det är så sjukt mörkt att det mesta är svårfotat.. 
Men jag kollade upp det där idag, att den är på gång igen. Solen alltså.
Ungefär tre eller fyra minuter per dag extra solsken får vi. Vilket kan bli runt en halvtimme varje vecka, så det går ju fort ändå, fastän det inte riktigt känns så. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins