Instagram
söndag 1 januari 2017

Ett helt nytt år börjar idag

Godmorgon alla fina, hade ni det härligt igår? Vi startade vår dag med att bygga vägg i stugan, och avslutade den hemma hos Malin med ett ganska lugnt nyårsfirande. Vi tog oss hemåt strax innan klockan ett (efter att de berusade människorna slutat skjuta raketer utomhus och det kändes safe.. lite svårt det där alltså..). 
Jag har startat dagen med att dricka kaffe, se på netflix och fundera kring det kommande året och vad jag vill åstadkomma under 2017. Det första som slog mig var att skaffa bättre frukostvanor.. Som idag blev jag i stort sett tvungen att skiva den fina sharonfrukten ovan för att få i mig någonting snabbt då jag var panikhungrig.. och om jag är panikhungrig så mår jag illa och är arg och har svårt att ens tänka mig att rosta en macka. 
Alltså att sluta dra ut på ätandet så länge.. 
Kanske också att hitta lite fler hälsosamma vanor. Jag har ju till exempel lyckats klara mig mer än två år utan att skada ryggen, något som annars brukar ske årligen.. och jag vet egentligen inte varför då jag inte alls varit särskilt flitig med träning.. så att bygga upp en bålstyrka som jag kan klara mig på väldigt länge hade varit en riktigt bra och hälsosam idé tänker jag, och inte så svåruppnåeligt heller.. 
Tänker jag nyårslöften eller nyårsmål så måste det ju vara saker som jag känner att jag faktiskt klarar av att uppnå, inte sånt där beach2017 tjafs. 
inget sånt som innebär att jag inte får äta vad jag vill eller måste begränsa mig. 
Vettiga grejer bara. 

Men ja, så lyder mina första tankar detta året. 
Det kommer bli ett bra år, det känner jag på mig. 
Nu får jag se om jag orkar fixa någon riktig frukost. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins