Instagram
lördag 7 januari 2017

Snö, gips och en frusen islänning

Igår när skejtaren och jag var i stugan och fixade så var temperaturen utomhus ungefär minus åtta grader. Detta innebar att innetemperaturen i stugan var runt nollan och att denna islänning fick bli hemkörd efter ett par timmar då jag var totalt nedkyld. Jag fick duscha varmt och sen lägga mig fullt påklädd under täcket och somna en stund.. 
Inte så mycket viking över mig den dagen alltså.
Men idag var det ju super! Snön kom äntligen och med snön kom ju värme! 
Eller ja, värme och värme.. men mindre kyla i alla fall. 
Det är rätt tjusigt med snö i stugan, synd bara att det är så kallt och att vattnet är avstängt nu, annars hade man ju kunnat hänga här och grilla lite hela året :)
Nu nöjer vi oss dock med några timmar per dag att få upp lite väggar (de blev klara idag wohoo!) och få ordning på torpet. 
Vi kommer lite närmre målet för varje dag som går. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins