Instagram
lördag 14 januari 2017

Krogfredag

Man kan väl lugnt säga att denna vecka varit lite slitsam på jobbet, det är trevligt och så, men inskolningstider kan slita lite på både kropp och hjärna och när fredagen då faller på så är orken inte riktigt på topp. 
Malin, Fi och jag hade i veckan pratat om att ses och hitta på något och när det nu väl blev fredag kom vi snabbt överens om en sak, vi vill inte laga mat. 
Vi vill bli serverade. 
Så då fick Broderstugan ta hand om det behovet. 
 Chevrétoast till förrätt, eftersom jag helst hade badat i getost.. Ska köpa hem lite och göra detta fler gånger.. helst till förrätt varje dag. Så jäkla gott det är alltså..
 och en vanlig hederlig planka till huvudrätt. Väldigt gott och jag var jättemätt och nöjd efteråt. 
Det blev en sådan fredag som jag förväntade mig. Efter att ha suttit och pratat en stund tog vi oss hem och jag somnade tungt på soffan, förmodligen mindre än en halvtimme efter att jag lagt mig där. 
Idag vaknade jag med lite mer ork efter många timmars sömn. 
Vad dagen bjuder på är nog en blandning av golvrivning i stugan och julborttagning i lägenheten. 
Precis lagom en vinterlördag som denna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins