Instagram
tisdag 29 november 2016

Flera dagar av kalkon

Ja nu har det gått några dagar sedan det var Thanksgiving här hemma och det känns som att jag tog lite tid att smälta det hela. Det är ofta ganska intensivt tiden innan så efteråt så brukar jag gärna pausa och inte göra så mycket vettigt, förutom att äta rester, kolla på netflix och shoppa på nätet. Vilket ju är ganska vettigt ändå när jag tänker efter. 
 Grejen är ju att den här fågeln var betydligt större än vad vi egentligen behövde, eftersom jag snurrade till det i min beställning hos Ingelsta Kalkon, så det här med rester blev verkligen episkt detta året. Ett fullt tvåliters glasspaket med fågel fick vi över, plus brysselkål, tuffing och sås. 
Så det är väl typ det vi kommer äta den kommande veckan. 
Det var i det stora hela en lyckad kväll. Kalkonen smakade gott och pekannötspajen till efterrätt var som vanligt fantastisk. Dessutom var ju sällskapet som alltid det bästa med kvällen. 

Nu känns det lite som att vi kan gå vidare och fokusera på julen. Dagarna rusar ju förbi så snart är den här! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins