Instagram
lördag 1 oktober 2016

Vi börjar röra på oss

Denna morgon hänger jag i lägenheten, en tillbakaflytt börjar ju närma sig och som jag ser det kan det inte komma snabbt nog. När man bott i stugan i ett tag så känns lägenheten som ett slott med sin storlek! Där är arbetsyta i köket, en fungerande tv, en ugn i köket och ett riktigt sovrum! Dessutom är det betydligt varmare i lägenheten och hösten börjar kännas lite i mina kalla fötter. 
Men först ska vi fixa!
 Sovrummet behöver ny färg på väggar och tak och en allmän uppfräschning, så det är dagens projekt. Är vi tillräckligt effektiva så kanske vi kan börja flytta tillbaka redan ikväll eller imorgon.
Rummet är redan tömt och det är egentligen bara för mig att sätta igång. Men först är det något annat som prioriteras faktiskt. 
 En chill start på dagen ska man inte underskatta. Kaffe och nyhetsmorgon är ju något jag saknat en del med stuglivet (där vi inte har fungerande tv alltså, kaffe finns det). 

Och det är ju så dessutom, att när vi flyttat tillbaka till lägenheten och sovrummet är klart så kan vi börja riva köket i stugan. Så det blir en aktiv höst kan man väl säga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins