Instagram
måndag 31 oktober 2016

Hejdå sommarkläder, hej heltid.

Det här med att skjuta upp saker är lite min grej just nu, och idag hade jag ett mål att lägga av med det där. Idag, den sista oktober så var det dessutom min sista dag som deltids sjukskriven, och att kunna sluta jobba kl 13 redan när solen fortfarande skiner kommer inte hända igen på ett tag så jag ville verkligen utnyttja det. 
Så det jag nu skjutit upp i ungefär en månad, är detta:
 Högen med kläder från stugan, den har legat där sedan vi flyttade tillbaka till lägenheten, och det är ju tacksamt att ha den i ett extrarum så jag har kunnat stänga dörren och låtsas att den inte fanns. 
 Och det var ju lite av ett projekt, det är inte bara att plocka undan, men när man ändå håller på är det ju lika bra att sortera undan sommarkläderna, och ta sig en funderare på om jag inte ska ta och göra mig av med lite grejer (inte min starka sida...). 
Och det tar ju inte så lång tid egentligen! Jag ägnade kanske lite mer än en timme på detta, och jag hann dessutom tvätta lite av de nya kläderna jag köpte i helgen (en bra anledning att rensa kanske..?). 
Så nu är i alla fall sommaren officiellt över för denna gången. Kläderna är nedpackade i min fina gamla väska, och om några månader ska jag öppna den igen och känna att det är lite som julafton att hitta sakerna igen (glömmer alltid bort vad som finns i den). 

Nu är jag redo att möta heltiden igen, när hemmet speglar den lite mer organiserade själen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins