Instagram
lördag 1 oktober 2016

Head & Shoulders - Sponsrad video

Har ni testat head & shoulders? Har inte alla det? Jag upplever det som att det är det ledande schampot för mjällbesvär och det är ju något som i stort sett alla upplever då och då. Min erfarenhet av märket är att det fungerar jättebra, och den flaskan jag har hemma nu doftar dessutom jättegott vilket alltid är en bonus. 
Ansiktet utåt för Head & Shoulders har länge varit hockeyspelaren Henrik Lundqvist men nu har de spexat till det lite genom att ta med hans tvillingbror Joel i den nya reklamfilmen. Jag kan erkänna att jag inte hade så stor koll på att Henrik Lundqvist hade en bror, än mindre en tvilling (visste typ att han nog spelade hockey..) men det är alltid lite roligt att se. Jag trodde först att de bara hade använt Henrik två gånger och mixtrat lite med specialeffekter liksom. Det är så fascinerande med tvillingar överlag, tycker det är så märkligt att människor kan vara så väldigt lika varandra.. det är lite läskigt nästan.. Men på ett häftigt sätt. 

Och även om det på reklamen ser ut som att de är rivaler om att vara ansiktet utåt för Head & Shoulders så är sanningen bakom filmen den att Henrik faktiskt avstod från en del av sitt arvode för att hans bror Joel skulle få betalt för att vara med. En mycket broderlig gest av Henrik alltså. 

Men ja, ska vi återgå till själva schampot så kan jag säga att om det är något jag rekommenderar vid mjällbekymmer så är det just Head & Shoulders, tycker det är en mycket bra produkt! 

Inlägget är i samarbete med Head & Shoulders

1 kommentar:

  1. Jag använde H&S mycket förr. Sen hörde jag att det är det skadligaste av alla shampoon som vattenreningsverken har svårt att ta hand om. Sedan dess har jag aldrig använt det och heller aldrig haft mjäll. Håller mig till ekologiskt shampoo istället :)

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins