Instagram
tisdag 12 juli 2016

Vardagsrummet - Före och efter

Nu ska jag vara ärlig. Vi har städat i stugan, därför tänkte jag det vore en god idé att visa lite före- och efterbilder på hur det såg ut i vardagsrummet innan och hur det ser ut nu. Vardagsrummet är nog det rum som känns mest färdigt i stugan hittills. Vi har ju jobbat väldigt hårt, även om det varit ett trivsamt arbete att göra. Allt har ju ändå gjorts i ganska lugn takt och inredningen har vuxit fram lite allt eftersom saker och ting faller på plats. 
När vi fick nycklarna såg det i alla fall ut såhär:
 Babyblå väggar, enbart alldeles för stora möbler och ganska opersonligt helt enkelt. 

Numera ser det ut såhär:
 Jag hoppas ni märker en viss skillnad :) 
Hela tanken med denna inredningen och detta boende är att det faktiskt är en stuga, det är inget året runt boende och det ska inte kosta skjortan. Så allt är gjort med en väldigt väldigt bra budget.
Den här soffan hittade jag på blocket i samband med att vi försökte bli av med de stora blå sofforna. När jag såg den så glittrade det i ögonen och jag fick fjärilar i magen och ni vet den där instinkten man kan få när man bara måste måste måste ha något. 
Skejtaren var väl inte eld och lågor, men den där känslan kan man inte stoppa. 
Så det fick bli så. Den blev min för åttahundra kronor, och jag är så kär så kär! 
Det var även den som fick resten av inredningen att någorlunda falla på plats. I alla fall känslan. Så soffbordets silvermetalliga ben passade inte alls till det fina smutsrosa tyget, inte heller de svarta gardinstängerna.. så allt fick sprayas i koppar (och den sprayen jag använder kommer från Biltema)
 Bordet är från Ikea som vi köpte för att ha i lägenheten men som inte riktigt passade där. Kostar nog åttahundra kronor nytt det med. Byrån som tvn står på kostade också åttahundra kronor på sopstationen och kom med en helkroppsspegel i samma stil. 
Mattan och den bruna fotpallen är gamla hemifrån mig och Skejtaren. Den bruna pallen måste nog kläs om i något annat lite fräsigare tyg dessutom.. 
 Fåtöljen är min gamla från ikea.
 Den enorma plastväxten ger en fin färgklick tycker jag och den kom med stugan. Krukan den står i är egentligen en papperskorg från ikea för femton kronor :)
 Här börjar jag få riktig feeling för känslan i stugan. Guldpalmer liksom. Kuddfodralet hittade jag för en tid sen på hm home och har haft det hemma. Men den passar ju så mycket bättre in i Palm Beach känslan som växer fram i stugan. 
 Utanför det avlånga fönstret kan man se vinrankor som växer upp längs väggen och de klättrar upp och hänger ned lite från taket utanför. 

Ja. Förutom färgen på väggen så har vi egentligen inte spenderat särskilt mycket pengar alls här inne. Och det mesta finns ju verkligen att hitta på blocket, på loppis eller Facebook köp/sälj/bortskänkes sidor. Det gäller bara att vara lite på hugget ibland. 
Det var i alla fall vardagsrumsdelen i stugan, en annan dag får jag visa resten. Ska bara städa undan och bli lite mer färdig där först :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins