Instagram
söndag 10 juli 2016

Bilproblem, offerkofta och tystnad

Det är söndag idag väl? Ja det är det nog.. hela veckan har varit lite sådär, dagarna flyter in i varandra och hade jag inte haft en telefon som då och då piper till för att påminna mig om saker så hade jag aldrig lyckats ha koll på var jag ska vara och när. 
Inte för att jag har så mycket bokat just nu haha, men lite i alla fall. Igår var det kalas till exempel, och idag ska jag iväg på lite annat äventyr som jag berättar mer om sen.. 

Men ja, det har varit en del av det här de senaste dagarna:
Ost, vin, sitta i soffan och chilla med Netflix (vilket sen ledde till att all data var slut.. så ingen mer netflix för tillfället i stugan i alla fall.. suck). 
Det är ju inte direkt väder till så mycket annat.. just nu sitter jag under taket i stugan på en solbädd och lyssnar på hur regnet smattrar på taket. 
Får värma mig med kaffe, tjocktröja och en pläd. 
Dessutom hände en sån där oförutsedd grej häromdagen som tog musten ur mig lite.. Bilen gick sönder och kommer kosta ungefär allt vi hade till semestern. Om inte lite mer.. Så även om det går att lösa på bra vis så är det bara en sån där sak som fått mig att inte orka skriva. 
Regn, vila och biltjafs. 
Men det är inte likt mig att gnälla över sådant som jag inte kan påverka. Det där med att ha en offerkofta är ju så, man får väl ha den i en liten stund men sen får det vara nog. 
Så nu ska jag ta tag i mitt liv lite. 
Googla billiga saker man kan göra i ett regnigt semestermalmö. 
Det löser sig alldeles säkert. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins