Instagram
måndag 25 juli 2016

Stillbilder från semestervardagen

Det blev en liten bloggpaus visst såhär i semestern, faktiskt ganska skönt att istället för att känna stress över att inte ha skrivit något har jag låtit det vara helt enkelt. Bloggen är ju mitt forum, och jag behövde lite semester från skrivandet som ju faktiskt känns lite som ett jobb, även om det är ett angenämt sådant. 
Men jag ser att ni ändå kikar in, och det gör mig så väldigt tacksam! 
Ni är guld värda som vill följa mig och vad jag har för mig.

Men så vad har jag haft för mig i dagarna då? 
Ja några av er följer mig på snapchat (@alladagarskaos) och där har jag varit lite mer aktiv. Till exempel kunde man se där att jag fastnat lite för detta fenomen:
Pokemon Go! Jag började lite halvdant för att se vad det gick ut på helt enkelt, och sen fastnade jag nog ännu mer när jag hängde med Lena, Mathilda och Helle ut på en Pokemon walk i stan och de lärde mig lite mer om det hela. Nu jagar jag små konstiga monster var jag än går i stort sett.. får se hur länge detta håller i sig haha.
Jag har fått tillbaka läsningen! Jag har ju haft jättesvårt för att förlora mig i böcker i ett bra tag, nog i flera år. Men nu blev jag nästan lite tvungen att sitta och slappna av, när vi inte har tv kanaler i stugan och mitt Wifi hela tiden tar slut om jag streamar saker (suck). 
Jag måste nog vara den enda som inte sett färdigt på oreange is the new black till exempel.. det är ett nöje som får vänta tills vi är tillbaks i lägenheten helt enkelt. 
 Jag har experimenterat med mat! Att hälla parmesanost i couscous och att grilla portobellosvamp med en ädeloströra fungerade mycket mycket bra måste jag säga. Dessutom har vi zucchini från den egna trädgården så det känns så ekologiskt det kan bli. Vill så gärna bli bättre på det vegetariska köket så det kommer nog vara lite fokus på det framöver. Känns så onödigt att äta så mycket kött när stor del av världens miljöproblem hade blivit bättre om köttindustrin minskat. Fast jag menar inte att det är läge att utesluta det helt, jag gillar mitt kött jag, vill bara utforska lite annat :) 
 Vi har haft besök i stugan! Och värme som tusan, så när det är barn på besök så åker oftast vattenspridaren fram, och faktiskt så har både jag och skejtaren spolat av oss själva med vattenslangen lite då och då när värmen blivit lite för påträngande. 
Utedusch är verkligen något vi ska investera i, hur skönt hade inte det varit! 
 Vi har haft stök som tusan också. Vi lyckades förvärva en begagnad säng via facebooks bortskänkessida, komplett med madrass och sängram och allt så nu slipper vi sova på en bäddsoffa som var lite för hård för oss båda i längden.. plus att sängen är 20 cm större vilket är guld värt i denna värmen! Vårt kök är något vi tampas med lite konstant, eftersom arbetsytan är pytteliten och så fort där är disk så försvinner den. Så när vi inte diskar direkt ser det ut som på bilden ovan. Det går snabbt att diska, men vi ser fram emot att få till ett lite större och mer arbetsvänligt kök en dag. Får se när ekonomin ordnat upp sig lite bättre bara, det blev ju lite kris där med biltrubbel mitt i semestern, så prio just nu känns snarare att få betala av lite skulder och lån och spara upp till en buffert ifall något oväntat skulle ske (så som det nu gjorde). Det känns ju extra viktigt nu när vi har två boenden.  
Men annars är det väldigt mycket chill som har varit på schemat. Vi har solat, hängt i skuggan, umgåtts med vänner och festat en del. En kväll blev det fest tills solen gick upp, och den känslan är så härlig när man kan sitta i gott sällskap på en balkong i morgonljuset och fortfarande inte känt att man vill hem (dagen efter blir ju lite sådär, då fick jag sova på en solbädd i skuggan i trädgården haha men det var det värt). Vi har varit en sväng på stranden, jagat pokemons lite överallt. Idag bär det nog av hem till en kompis mamma som har pool för lite häng innan jag måste packa lite inför min stockholmsresa imorgon. 
Det är ju imorgon det händer. 
Beyonce. Jag ska se Beyonce. 
Hur pepp tror ni jag är? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins