Instagram
torsdag 14 juli 2016

När lampan byter färg byter Skejtaren åsikt

När skejtaren och jag var på loppis precis innan vi fick stugan hittade jag en ful lampa för trettio kronor. Den var vit, lite smutsig och såg ut som något som skulle passat i ett modernt hem på det tidiga nittiotalet där dess ägare hade lite för stora axelvaddar och snedbena i luggen. 
Men jag fick en riktigt bra känsla för den. Skejtaren höll inte med alls måste jag säga, men det spelar inte så stor roll för trettio kronor :)

Så den fick hänga med hem, och en dag fick den komma ut på gräsmattan, lägga sig på lite skyddspapper och sprayas ordentligt. 
Kopparspray fick det bli, mycket för att det passar till soffan, och för att jag råkar ha ganska många burkar av det hemma så det känns ekonomiskt att använda upp dem. 
Tyvärr hittar jag ingen bild av hur den såg ut innan, men nu har den i alla fall kommit upp på väggen och till och med skejtaren håller med om att den blev fin till slut. 
Det blir en fin reflektion både på väggen och i kopparfärgen. Dessutom ser det lite smutsigt ut på ett bra sätt där man har pillat lite på den, vilket gör att den bara ser mer äkta ut. 
Glöm inte tejpa sladdar och armaturer när ni ger er på sånt här! 
 En bild som hamnade på snapchat när jag höll på (@alladagarskaos). Även gardinstängerna blev ju kopparfärgade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins