Instagram
torsdag 12 maj 2016

När i alla fall något blir gjort

Usch igår var jag sur och tvär som ett åskmoln när jag vandrade hem till stugan ifrån jobbet. Efter att ha behövt jobba över valde jag sedan att promenera en bit hem eftersom skejtaren ändå var ute och svängde, jag smsade honom och sa att han kunde hämta upp mig på vägen, kollade lite snabbt på kartan på mobilen (hittar ju ingenstans utan mobilen) och vips så dog telefonen... 
Så jag fick irra runt lite och till slut hitta hela vägen till stugan, men efter dagen kändes det som att mina planer att börja måla var som bortblåsta. Tiden var inte med mig längre och inte orken heller. När det gäller mig så tär det ganska mycket på min energi med stress och irritation. Att vara på dåligt humör är liksom inget som jag är van vid så efteråt behöver jag nästan gå och lägga mig (vilket jag förvisso gjorde när jag sen slumrade på soffan i lägenheten typ direkt när vi kommit hem). 

Som tur är har jag en produktiv skejtare i mitt liv. Så han fick bukt med den här. 
Kylen som följde med stugan. 
Den är liten, luktar illa och kylskåpsdelen blir inte direkt kall. 
Så att få bort den kändes väldigt prioriterat kan man väl säga. 
 Så när jag kom till parkeringen utanför stugan stod Skejtaren med bilen full av ett nytt och fint (fast blocketnytt alltså) kylskåp. Där man faktiskt får plats med mat, där dörrarna har hyllor och som luktade fräscht även innan jag skrubbade den. 
och i och med detta kunde jag ta lite städterapi och skrubba rent kylskåpet. Det är en viss renande känsla att städa något som någon annan haft kan jag tycka. Eller att städa sådant som man oftast inte städar liksom. Jag gillar den känslan. 
Medan jag gjorde det lagade Skejtaren och hans far kranen som fanns på gården, som läckte så mycket att den var invirad i några hundra trasor och inte var så praktisk när rosorna skulle vattnas. 
Så det blev en del gjort ändå. Vilket verkligen var välbehövligt. 
Men att måla är verkligen nästa steg. För ni ser den härligt gröna färgen i vår långa hall? 
Nja, den kanske inte riktigt är i vår smak.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins