Instagram
måndag 16 maj 2016

Helgens kolonibravader

Jag måste säga att jag startar denna vecka lite sliten efter helgen som varit, men vi har fått väldigt mycket gjort! Medan Skejtaren har stått i trädgården och rensat rabatterna från kopiösa mängder ogräs har jag varit inne och målat vardagsrummet. 
Det fick ju målas tre gånger. Så det blev klart först nu ikväll. 
Superskönt att ha det gjort! Imorgon blir det att få in lite möbler och göra det fint!
Skejtaren köpte Pioner till mig :) Det har jag sagt redan från början att jag vill ha, även om jag inte är den som har så gröna fingrar ville jag ändå vara den som planterade dem, så att de mer känns som mina liksom. 
 Sen blev det att fixa lite mera gräs. 
 Skejtaren vattnar lite där han gjort fint och fritt från ogräs.
Men det bästa som vi gjorde denna helgen var att få tag på en ny soffa.
Ni ser. Jag dör. 
Blev så lycklig när jag hittade denna på blocket. Den är lika bekväm som den är snygg och den är ju liksom i gammelrosa sammet! Jag smäller av lite var gång jag ser den, och i morgon ska alltså denna vackra pjäs få ta plats i ett nymålat vardagsrum.
och det känns som att det är just denna soffan som bestämmer hur resten av rummet kommer se ut i slutändan. Vi får helt enkelt se vad den säger när den talar till mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins