Instagram
tisdag 9 december 2014

Världens godaste saffransbullar

Jag bakar sällan lussekatter. Det händer någon gång då och då på jobbet men om jag själv får välja så är det Världens godaste saffransbullar som gäller. De heter så. Världens godaste. Helt enkelt för att det stämmer. 
Och visst ser de fabulous ut? Receptet hittar ni HÄR på Matplatsen. Jag tar ingen som helst credd för dem, all ära till Victoria! :)

och för fasen, prova dem! Jag som aldrig bakar och knappt äter bakverk älskar dessa saffransbullar, de är fluffiga och krämiga (och dösnygga om man strösslar med pärlor och sånt). 
 Mitt enda tips i det hela är att när ni blandar fyllningen, den kan vara rätt trevlig att micra i några sekunder. Då blir den lite mer bredbar och lättare att fördela jämnt. 

Så, iväg nu och baka med er. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins