Instagram
onsdag 19 november 2014

Jag inbillar mig att jag vill julbaka

Jag har börjat tänka på att baka. Att göra julkakor och praliner och sånt. Det är inte likt mig alls, speciellt inte när jag har såhär mycket att stå i som jag har just nu, men av någon anledning rycker det i baknerverna lite mer än vad de brukar så här års. Min rutin är att baka en omgång saffransbullar så fryser jag in de flesta och de varar nästan hela året i frysen. Nu bor jag dock i ett hem med en frys i storlek som en skokartong så det alternativet försvinner nog..
Vi får väl helt enkelt äta upp det hela. 
 Som tur är har jag en skejtare som gillar sötsaker mer än vad jag gör, och böcker som jag kan läsa och dregla lite över. 
Så detta är kvällslektyren för denna onsdag. Kakor och praliner och äpplen med knäck på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins