Instagram
torsdag 4 september 2014

Lite ordning och reda vore ypperligt

Idag är det torsdag, dagen då jag brukar vilja städa undan hemma inför helgen. Tror jag ska börja med att packa ned eller göra mig av med allt stök, för herregud som här ser ut just nu. Det är småprylar överallt som väntar på att packas ned, det hänger tvätt i en del av rummet, jag målar den uppfällbara skivan till matbordet vilket stökar till en hel del (ett projekt som skulle gjorts för sisådär ett halvår sedan egentligen...), flyttkartonger står lite överallt i vardagsrum och kök och det börjar bli svårt att röra sig här inne.. 
Jag får nog ta tag i mitt liv och bli en sån där organiserad människa, om än bara i en månad medan jag packar för detta är ju helt galet, man blir stressad av att vakna till det oorganiserade. Det är som att hela hemmet berättar för en att man borde vara lite stressad. 
 Så nej, såhär kan vi inte ha det. Nu tar jag tag i mitt liv. Det hela börjar med att måla en omgång till på bordet, så kan jag passa på att jobba medan färgen torkar. 
Att multitaska kallar jag det. 

2 kommentarer:

  1. Tack! Jag är väl typ sist i världen att upptäcka din blogg men den är verkligen kul skriven och mycket fint att titta på och få idéer från. Så tack!
    Och så fattar jag inte att du kan få stök att se så snyggt och proffsigt ut. Det är ju stök :-) Men det kanske räcker om man går tillräckligt nära med kameran?

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa om någon som inte alltid har det helt perfekt! Vi skriver också om livets båda sidor. Kaos ibland, perfektion ibland... Kolla gärna www.headsblogg.blogspot.se Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera

mitten

Senaste pins