Instagram
torsdag 2 januari 2014

Nyårsdukningen

Jag startade årets sista dag med en borrhammare i högsta hugg, efter att ha byggt min snabbaste ikeamöbel ever (cirka tjugo minuter, tjoff tjoff liksom). Det var mycket att stå i och jag blev sjukt stressad där i ett tag, men så fort kalkonen i alla fall var inne i ugnen kunde jag börja koncentrera mig på annat än mat, som dukningen.
 Dukningen blev enkel, en vit duk (för att dölja att jag ännu inte målat klaffen till bordet..) lite delar av det som en gång var en pärlgardin, genomskinliga ljuslyktor och två olika servettringar runt de vita tygservetterna som alltid ger lite extra lyxkänsla.. det är ju nyår trots allt :)
 De fina servettringarna i form av fjärilar hittade jag på loppis i somras, men äger bara tre stycken. Därför passade det att matcha dem med de lite klumpigare pärlvarianterna, som jag inte heller hade tillräckligt många av.

Det blev en lyckad kväll, många goda vänner, skratt, dans och lite drama. Maten lyckades bra också, trots att jag gjort fel med termometern i kalkonen som var alldeles rosa när det var dags att äta.. så den fick åka in i ugnen igen. Som tur var hade gästerna fått förrätt (chevrétoast med rostade pinjenötter och fikonmarmelade) i alla fall så de stod sig en stund till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins