Instagram
måndag 6 januari 2014

Bekräftelse på en bra bostadsaffär

Dagen har gått i flitens tecken. Direkt när vi vaknade i morse (host förmiddag.. typ lunch.. host) tog vi båda på oss löparskorna och klev ut i vårt nya hälsosamma liv. Ingen lång runda, jag har ingen kondis alls i nuläget och det börjar bränna i bröstet efter max tre minuters löpning... men det är nog bara ett tecken på att det var hög tid att sätta igång... :) 

Sedan klev vi ut på lite hemliga äventyr som följdes av ett besök på Bauhaus. Så jäkla flitigt alltså, alla golvlister är inhandlade, och även lite fix och trix som ska få mitt femtiotalsbadrum att se nybyggt ut... eller nä, men fräschare än det gör i nuläget i alla fall...

Väl hemma blev jag så sugen på att se hur mycket jag egentligen spenderat på denna lägenhet, sedan jag flyttade in. Jag har ju fått den värderad och vet att jag höjt värdet på den med 100 000 kr sedan juni, och sedan jag köpte den har jag behållit varenda litet renoveringskvitto i min plånbok som i slutändan inte kunde stängas. Så alla kvitton kom ut, sorterades, tejpades in i en pärm, sorterade efter år.. detta görs så sällan men åh vad jag älskar att skapa sån här överdriven ordning!

Hur mycket har jag då spenderat på att öka värdet? 
Scrolla ned så kommer svaret.... *trumvirvel*
Strax över 10 000 kr slutade summan på, en tiondel av vad jag tjänat (eller tjänat har jag inte gjort, men ungefär..). Så jag blev riktigt nöjd som ni säkert kan tänka er. Detta är mitt lilla kvitto på att jag vet vad jag håller på med, att jag har talang för detta, och att jag hade rätt när jag sa att detta var en god bostadsaffär. 

Det nya året börjar bra! 
imorgon tar vi tag i all den riktiga vardagen igen, undrar hur det kommer gå...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins