Instagram
onsdag 29 januari 2020

Jag hittar sinnesron i köket

Igår skrev jag ett rätt gnälligt inlägg på instagram, i alla fall mer klagande än vad jag brukar. vill ju ofta hålla en positiv anda där, och rent generellt är jag ju en glad person, men ibland är även jag rätt irriterad överlag och tycker allt och alla bara trycker på mina knappar. 
som igår då.
Dagen startade med stress, jag glömde alvars cykelhjälm i lägenheten när jag väl kommit ned i källaren med honom, så det blev lite extra springande, kånkande och stressande helt enkelt.
Sen hade jag inget tålamod på jobbet, vilket är svårt när man har ca 20 barn runt omkring sig som man bör vara pedagogisk mot haha. 

Jag slutade i iallafall tidigt. och jag tog till min slags terapi. Alvar fick en platta och tecknat på tv, jag satte på bra musik och lagade mat och "bakade" godis (tycker inte riktigt det räknas som att baka om inget värms i ugnen..). 
Sen var mitt sinne lugnt igen. Det är så skönt att veta att jag har en sådan sak som jag kan ta till när hjärnan blir kaos. Att ställa mig i köket och skapa något gott, kombinera smaker och hitta på lite nya grejer. Det är så tillfredsställande helt enkelt. 


Visar sig sen att mitt humör visst var ett släng PMS haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

mitten

Senaste pins